korinthos365.gr
Image default
ΕΛΛΑΔΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής στο Πρώτο: Σε δύο επίπεδα η διαχείριση του bullying

Κοινοποίηση

«Είναι στη συζήτησή μας και είναι αρκετά ώριμα και σε επόμενο διάστημα θα τα δούμε να ανακοινώνονται αυτά τα πράγματα και να μπαίνουν σε εφαρμογή» δήλωσε ο Γιάννης Κατσαρός, γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας, ερωτηθείς αν πράγματι εξετάζεται να επανέλθουν στα σχολεία, μέτρα όπως η πενθήμερη αποβολή και το πλαίσιο που διέκρινε τις απουσίες σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

«Είναι ένα αίτημα που μας έρχεται και από την εκπαιδευτική κοινότητα ότι το πλαίσιο πρέπει να παρέχει αυτές τις δυνατότητες για να μπορούν να έχουν έναν τρόπο διαχείρισης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαρός μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο, σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.

«Δεν είναι η τιμωρία ο σκοπός. Ο σκοπός είναι να υπάρξει αυξημένη επίγνωση των ορίων και των συνεπειών που συνοδεύουν την απόκλιση από τα όρια και από κάποια πράγματα που είναι αποδεκτά σαν συνθήκη για να λειτουργεί σωστά το σχολείο» επισήμανε.

Πράγματι τα στοιχεία για τον σχολικό εκφοβισμό είναι αρκετά ανησυχητικά και προβληματίζουν όλη την κοινωνία, σημείωσε ο κ. Κατσαρός.

«Είναι μια μέρα επαγρύπνησης και ευαισθητοποίησης όλης της κοινωνίας, αλλά ιδιαιτέρως της μαθητικής και της εκπαιδευτικής κοινότητας, της σχολικής κοινότητας, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο στις διαστάσεις που παίρνει» ανέφερε.

Αυτό που λείπει τα τελευταία χρόνια είναι μια συστηματική προσέγγιση των δεδομένων που αφορούν το φαινόμενο, τόνισε ο κ. Κατσαρός, ανακοινώνοντας ότι «είμαστε στην καλή θέση να πάρουμε μέτρα και να τα βάλουμε σε εφαρμογή για να μπορέσουμε να έχουμε ακριβέστατα στοιχεία, πολύ πιο ακριβή, τουλάχιστον μέσω της λειτουργίας αυτής της πλατφόρμας, η οποία έχει θεσπιστεί με τον νόμο, Το Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή και όπου προβλέπεται ότι θα μπορούν οι μαθητές του Γυμνασίου, του Λυκείου και οι γονείς των μαθητών όλων των τάξεων, να υποβάλλουν αναφορές για περιστατικά τα οποία τους απασχολούν».

Είναι ένα εργαλείο το οποίο θα συμβάλει πάρα πολύ, σημείωσε ο κ. Κατσαρός, τονίζοντας ότι η ουσία είναι στο σχολείο και στον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν προγράμματα τόσο για την πρόληψη όσο και για την ευαισθητοποίηση και την αντιμετώπιση.

«Οι εκπαιδευτικοί, πράγματι χρειάζονται εργαλεία επειδή είναι ακριβώς στην πρώτη γραμμή και είναι αυτοί που καλούνται με τις δικές τους δράσεις να κάνουν όλα αυτά τα πράγματα. Χρειάζονται κάποια εργαλεία τα οποία να βοηθούν και τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τους κανόνες, την ευθύνη και τις υποχρεώσεις που έχουν απέναντι στους συμμαθητές τους, στη σχολική κοινότητα και να μπορέσουν να λειτουργήσουν ακριβώς με αυτή τους την ευθύνη. Αν δεν τα καταφέρνουν, θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο συνεπειών το οποίο να βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να βάλουν τα όρια στους μαθητές» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπών που θα λειτουργούν σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευση, που θα ελέγχουν την αντιμετώπιση περιστατικών και θα παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται.

«Ήδη, σήμερα βγαίνει στον αέρα η εγκύκλιος που καλεί τα σχολεία να ορίσουν τα μέλη τους, τα οποία θα είναι εντεταλμένα για τη διαχείριση αυτών των αναφορών, για τη διαχείριση των περιστατικών που θα αναφέρονται στην πλατφόρμα. Άρα και αυτή η κατεύθυνση θα συμβάλει καθοριστικά. Δηλαδή, το γεγονός ότι πλέον θα έχουμε σε κάθε σχολείο δύο στελέχη τα οποία θα ασχολούνται με το θέμα πάρα πολύ διακριτά. Όπως επίσης και σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα υπάρχει μια τετραμελής ομάδα η οποία θα παρεμβαίνει γιατί θα έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα και στη διαχείριση και θα μπορεί να δει ποια στιγμή γίνεται διεκπεραιωτική η αντιμετώπιση και να παρέμβει ουσιαστικά και με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι θα βλέπουν και θα κρίνουν και τη σοβαρότητα και την αναγκαιότητα να υπάρξει περαιτέρω παρέμβαση και άλλου είδους μέτρα» επισήμανε ο κ. Κατσαρός.

Πρώτα στο σχολείο, σημείωσε, θα υπάρχουν τα εντεταλμένα στελέχη. «Έχουμε τον διευθυντή εκπαίδευσης, τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο σχολικής ζωής, που είναι ένας νέος θεσμός, που ακριβώς έχει θεσπιστεί εδώ και δύο τρία χρόνια, ακριβώς για να μπορέσει να συμβάλει στην προσέγγιση των μαθητών, στην καλύτερη αντιμετώπιση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και να τους συμβουλεύσει, να τους καθοδηγήσει για να βγουν από προβλήματα τα οποία έχουν» συμπλήρωσε.

«Το τελευταίο διάστημα, με εντολή του πρωθυπουργού, έχει δοθεί κατεύθυνση πλέον να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο συνολικά της παραβατικότητας, διυπουργικά. Όλα τα σχέδια τα οποία υπάρχουν, τα εθνικά σχέδια δράσης, τα οποία υπάρχουν και αφορούν επιμέρους ενέργειες επιμέρους υπουργείων θα ενοποιηθούν σε ένα μεγάλο σχέδιο για την αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας των νέων γενικά, μέρος του φαινομένου αποτελεί και αυτό. Επομένως δίνεται πάρα πολύ μεγάλη έμφαση και πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια κατά το επόμενο διάστημα θα δείτε να εκτυλίσσονται πάρα πολλά και η καμπάνια η οποία θα βγει στον αέρα εντός του επόμενου διαστήματος για να συνοδεύσει ακριβώς και να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για τη λειτουργία αυτής της πλατφόρμας» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Κατσαρός.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κόρινθος: Online ημερίδα με θέμα τους εκπαιδευτικούς στην εποχή της πανδημίας

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ναι στην αύξηση του κατώτατου αλλά χωρίς ελάφρυνση βαρών των ΜμΕ ο λογαριασμός δεν βγαίνει

Την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους έκοψαν τα Κ.ΑΠ.Η. Ξυλοκέριζας, Α’ & Β’ Κορίνθου.